zaterdag 19 mei 2012

Mijn avond ritueel


Een goede verzorging van je handen en gezicht is belangrijk. Als je verder klik behandel ik de 3 dingen die ik elke avond doe als mijn 'avond ritueel'.


Op de foto hierboven staan 3 producten Hema Repair and Grow, Hema Cuticle Lemon Oil en Blistex Daily Lip Conditioner Care. Deze producten gebruik ik elke avond, voordat ik ga slapen. Ik lig dan lekker in m'n bedje en pak de spulletjes d'r even bij.
Het eerste wat ik dan doe is even m'n lippen insmeren met die heerlijke Blistex lipbalsem.  Zoals je kunt zien heb ik de balsem al heel erg vaak gebruikt. Blistex  (€3,30) heeft een hele fijne geur, namelijk een beetje menthol achtig. Vooral in de winter, als je droge,  beschadigde lippen hebt, voel je heel erg goed hoe je lippen  herstellen. En vooral als je het 's avonds opsmeert, en als je dan 's morgens wakker wordt, en je lippen zijn weer helemaal hersteld, heerlijk!

Een doorzichtige balsem, dus een neutrale kleur op je lippen. Heel fijn, en heb het al veel gebruikt!

Als 2de onderdeel van mijn avond ritueeltje smeer ik altijd de Repair And Grow Stimulator van de Hema op mijn nagels. Tenminste als ik geen nagellak op heb.  Het is geen nagellak, maar een vloeistof, gel achtig, een beetje vettig, die in je nagels moet trekken. Bij mij duurt het 2 uur lang. Je kunt het natuurlijk ook na een uurtje van je nagels afvegen. Daarom doe ik dat gewoon 's avonds net voordat ik ga slapen. Dan heb ik er geen last van dat het 2 uur duurt voordat het 'droogt', of eigenlijk intrekt. Omdat het dus een soort olie/gel is.  Ik merkte echt heel erg goed het verschil na de eerste keer gebruiken! Je nagels worden er lekker zacht van, en voelen niet meer droog aan.  Tip; wil je 's morgens je nagels gaan lakken? Haal de lak er 's avonds af, voordat je gaat slapen, en smeer in met de Stimulator van de Hema, zo kunnen je nagels 's nachts herstellen. 
Dit flesje kost €3,50, en helpt echt voor verzorgde nagels. 
Helaas had ik gister tijdens het foto's maken nagellak op, want had die volgende morgen geen tijd om nagels te lakken voordat ik weg moest, vandaar dat ik het 's avonds al had gelakt, sorry. 


Het 3de, en laatste, product dat ik elke avond gebruik is de Cuticle Lemon Oil, ook van de Hema. Het allerfijnste vind ik de geur van de olie, je raad het al, het ruikt naar citroen/limoen. Echt heel erg lekker fris, dus dat is al een positief punt. Tenminste.. mijn mede blogmaatje Daisy vindt het niet zo lekker ruiken. Dus het is net wat je lekker vindt.   Ook zit er in het flesje van €3,95 amandel en Jojoba olie. Dit zorgt, samen met de citroen olie, dat je nagelriemen en je nagels verzorgd worden. Ik zelf smeer de olie alleen op m'n nagelriemen, omdat ik natuurlijk de Stimulator ook al gebruik. Mijn nagelriemen worden er echt zachter van, en ik zie ook echt verschil tussen vorige week en nu. 




Zoals je kunt zien heb ik de olie met het dunne kwastje aangebracht op mijn nagelriemen. Daarna heb ik de olie ingemaseerd zodat de olie wat beter in de huid trekt.

Dit was dus mijn ritueel en kost maar 5 minuten tijd :)

* de nagellak die ik draag is Mellow Yellow van Essence

6 opmerkingen:

  1. Waauww, lijkt me super fijn!
    Ik volg je!, volg je me terug? http://causeigotsneakers.blogspot.com
    liefs, Karlijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik zelf ook de repair and grow van Hema, werkt best oke. Leuk om dit te zien.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. pretty pretty! xx

    natalieoffduty.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne producten!! Herkenbaar ritueel :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!