zondag 3 juni 2012

PERSOONLIJK | Verslag reisje naar Parijs



Ik ben een maand geleden alweer in Parijs geweest. Voor CKV moest ik een flyer maken over de reis naar Parijs, en op zich vind ik het best wel een leuk verhaaltje geworden, dus besloot ik hem maar te posten. Je hoeft het dus niet te lezen en heeft eigenlijk niks met beauty te maken. Dit is even een persoonlijk berichtje hihi, en misschien handig als je zelf ook een verslagje over een van deze dingen moet maken.


De Eiffeltoren
Dé toren in Parijs die je niet mag missen.  Het 301 meter hoge bouwwerk is echt de moeite waard om heen te gaan. Overdag is het leuk om naar boven te gaan, of op het moment dat het net niet donker is. Als je dan boven bent is het donker, en dat is echt prachtig. Je kunt heel erg mooie foto's maken van Parijs van boven en kunt alle bekende bouwwerken van boven herkennen. Het is ook erg mooi om van een afstandje de Eiffeltoren te zien als de lichtjes aan gaan. Dat moet je zeker gezien hebben. Ook het knipperen van de lampen, die trouwens van Philips zijn, is erg bijzonder om te zien!

Het uitzicht vanuit de Eiffeltoren met Jessie en Jelline <3

Sacré- Coeur 
De Sacré- Coeur is ook een heel bekend bouwwerk in Parijs. Het ligt in het wijkje Monmartre, dat op een heuvel ligt. Voordat je bij de basiliek bent, moet je 237 treden oplopen. Een gigantische trap leid je naar het indrukwekkende gebouw. Ook het uitzicht vanaf MonMartre is echt heel erg mooi, je kunt alle huizen van Parijs zien. Als je eenmaal de kerk in bent geweest (wat wij niet hebben gedaan, maar volgende keer zeker gaat gebeuren) kun je nog even het dorp Monmartre in. Ook wel bekend als de schilderswijk. Er is een plein waar allemaal schilders portretten maken van de toeristen. Wij lopen dan snel door omdat het meestal niet lijkt en het veel te duur is voor zo'n soort tekening/schilderij. 
Uitzicht vanaf Monmartre, supermooi. 



Notre Dame 
Onze lieve vrouwen kerk, afgeleid van Notre Dame, wat 'Onze vrouw' betekend. Het is echt een gigantische kerk met prachtige beeldhouwwerken. De aan Maria geweide  kerk is erg indrukwekkend om te zien. Het is wel heel erg druk, maar dan ook echt heel erg druk. In de kerk kan je niet rustig zitten, want iedereen wil naar binnen en foto's maken. Die drukte is wel de moeite waard want het is heel erg mooi in de kerk. Er zijn ook veel mensen die de kerk zien als bedevaartsoord. Erg bijzonder om te zien!



































Kiek me goann! 


DisneyLand Parijs
Dit is echt de allerleukste dag van de week. In Dinseyland kun je onbeperkt in attracties. Achtbanen, spookhuis, fantasiewerelden. Heel erg leuk allemaal. Je hebt wel een paar dagen nodig om alle attracties langs te gaan. Dat komt omdat je meestal lang moet wachten voor een attractie. Om sneller in een attractie te kunnen komen kun je een fastpast halen, en dan hoef je een stuk minder lang te wachten. Dat is dus zeker een tip!



 Voor 'de toren' in Disneyland met Marit :) 


Het Louvre
Het Louvre is zeker een hoogtepunt als je naar Parijs gaat. Echt enorme gebouwen die helemaal vol staat met kunst, schilderijen, beelden en nog veel meer dingen wat de moeite waard is om te bekijken. Er is een hele grote bibliotheek waar heel erg veel kunst ligt opgeslagen. Er liggen wel meer dan een miljoen werken opgeslagen en er is maar een klein beetje daar van ten toon gesteld in het museum deel van het Louvre. Dat is alsnog heel erg veel, je kunt wel een dag vullen om alle werken te bekijken. Dat doen wij niet, wij bekijken alleen de hoogtepunten in het Louvre, zoals de Mona Lisa. Dat is echt de toeristentrekker van het Louvre, en in die zaal is het heel erg druk. Wel de moeite waard om te bekijken alhoewel het schilder van Da Vinci wel veel kleiner is dan je zou denken. Dat is eigenlijk ook wel weer grappig en onverwachts.




C'est moi voor de bekende piramide. 




Dit was mijn verslagje over Parijs nog. Slaat nergens op, maar leek me wel even leuk om te posten. 

10 opmerkingen:

  1. Leuk verslag! Parijs is echt prachtig :) Ben er paar jaar geleden geweest, maar wil echt nog een keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw leuk zeg! Ik ga over een maand na Parijs, nu ik dit artikel heb gezien kan ik echt niet meer wachten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben nog nooit geweest naar Parijs! Het zag er me echt wel leuk uit!
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke foto's! Je hebt een leuke blog, ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er erg leuk uit!
    Waarschijnlijk ga ik volgend jaar met werkweek naar Parijs en als ik dit zie krijg ik daar al superveel zin in :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Parijs is geweldig! Ik ben er deze meivakantie geweest, zo leuk! ik ben ook naar deze bezienswaardigheden geweest, behalve naar DisneyLand. Parijs is zo leuk, I will back ;) liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke foto's! Ik hoop dat je het naar je zin hebt gehad. Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!