woensdag 18 juli 2012

RECEPT | Koffie variaties

Koffie. I love it. Echt zo ongelofelijk lekker. Ik kan echt niet zonder. Het leek me dus wel leuk om een artikeltje te wijden aan lekkere koffie recepten. Ijskoffie. Hete koffie. Het kan allemaal :)


Cappuccino Karamel

Dit heerlijke kopje koffie kun je bij de HEMA bestellen, en ik denk dat het zoals ik beschrijf ongeveer hetzelfde zal proeven als bij de HEMA.

Wat heb je nodig?

♥ 1 kopje (75 ml)  sterke koffie
♥ 75 ml opgeklopte melk
♥ 75 ml warme melk
♥ karamel siroop (naar eigen smaak)
♥ fudge toffee

How to? Giet de warme melk bij de sterke koffie en voeg daarna de opgeklopte melk toe. Als het allemaal in het kopje zit kun je een blokje fudge in kleine stukjes snijden en in de koffie gooien. Even roeren en om het geheel er mooi uit te laten zien maak je met de karamel siroop een mooi patroontje op de melkschuim.
HEERLIJK.




Ijskoffie kennen we allemaal wel en ik ben er gek op. Vooral op die van de HEMA, ja weer van de HEMA, maar ik moet zeggen, daar maken ze wel hele lekkere koffie dranken :)

Voor de ijskoffie die ik lekker vind heb je nodig:

♥ 2 bolletjes vanille (of karamel of chocola, maar zónder stukjes!)ijs 
♥ 1 grote kop koffie
♥ Slagroom
♥ choco vlokken

Doe de 2 bolletjes ijs in een groot glas en voeg daarna de slagroom toe. Als je dat gedaan hebt kun je de koffie er over heen gieten, zo wordt het vanzelf koud (handig). Doe daarna de choco vlokken er op voor de decoratie, want het oog wil ook wat.




En dan nu de laatste soort koffie die ik heeeeeeeeeeel erg lekker vind is een Starbucks Caramel Macchiato. Ik hou wel van karamel kun je wel stellen hahaha.

Wat heb je nodig?

♥ melk
♥ shot espresso (of hele sterke koffie)
♥ vanille siroop
♥ favoriete karamel saus

Doe de warme melk en vanille siroop in een grote beker en voeg daarna de melkschuim toe. Giet de vers gezette espresso over het mengsel heen en decoreer daarna het geheel met je favoriete karamel saus.

Enjoy.


En nog even. Een heeeeel snel recept om ijskoffie te creëren is koffie in een beker gieten en dan vergeten dat je koffie in een beker hebt gedaan. Een half uur later is je koffie koud en heb je ijskoffie. Snel en lekker. Ahum. 

JE KUNT ALLEEN VANDAAG NOG MEE DOEN MET DE WINACTIE! 

20 opmerkingen:

  1. Heerlijke recepten zeg, leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekkere recepten, als ik me verveel in de vakantie weet ik wat ik kan doen haha!

    XOXO,
    Comemoda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik houd niet van koffie, maar het ziet er erg goed uit!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh lekker! Echt leuk om een keer zelf te maken! Ik ben ook gek op koffie met caramel mmm ook ben ik helemaal dol op hazelnoot koffie !

    ps ik wil je heel graag terug volgen maar als ik op de 'neem deel aan deze site'knop klik, staat er fout op de pagina..? Kan je natuurlijk niks aan doen, maar dan weet je waarom ik jou nog niet volg. Ik probeer het een andere keer gewoon nog een keer:)

    liefs marije

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo te zien heb je dezelfde smaak als mij! de caramel frappuccino is ook zooo lekker

    Nathalie - http://curls-and-bags.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend leuk artikel! De koffies zien er heel mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke recepten! Leuke post!Wil je elkaar volgen?x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leuk artikel!!

    xAnna
    fairytalefrocks.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg lekker! Ga ik zeker een keertje proberen.

    XO's,
    http://dailylifeofmaika.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi meid

    Mooie foto's...hoewel ik echt gruwel van koffie vind het zo vies..
    Leuke blog heb je..Check mijn blog en laat een reactie achter..

    Bye

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hou erg van koffie, dus dit is echt een leuke post!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zelf houd ik niet zo van koffie, maar ik heb de recepten opgeslagen voor als er mensen komen die er wel van houden.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit klinkt allemaal erg lekker! Houd niet zo heel erg van koffie als het zwart is, maar als er lekker veel smaakmakers in zitten vind ik het wel weer erg lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!