woensdag 12 september 2012

INNER BEAUTY | Lachen is gezond, maar hoe dan?

Lachen is gezond, zo'n lekkere Hollandse zin die vaak gezegd wordt door kaaskoppen zoals wij. Maar waarom eigenlijk, en hoe doe je dat, lachen? Vandaag een ander artikel dan jullie misschien van mij gewend zijn, maar toch wil ik dit graag met jullie delen, want lachen is gezond.
Zoals ik al zei wordt dit een langer artikel dan normaal. Het gaat echt over inner beauty, dus hoe word je mooi van binnen? Ik ga proberen in dat artikel dieper in te gaan op wat lachen nou eigenlijk inhoud en hoe je er mooier van wordt.

Je kan op allerlei manieren lachen. Je kunt lachen op de  'ik lach nu wel maar eigenlijk voel ik me als een boer met kiespijn' manier, je kunt lachen om een grap, een geluksmomentje, een lief berichtje en noem allemaal maar op. Niet alle manieren van lachen zijn even leuk, aangezien het ook wel eens voorkomt dat je een niet helemaal 100 procent gemeende lach vertoont aan je 'vriendin' waar je niet echt een klik mee hebt. Dat kan en mag gebeuren, want wij zijn meisjes, en meisjes mogen soms nep lachen.

Lachen is dus gezond, maar hoe dan? Laten we eerst ingaan op het wetenschappelijke deel, niet uitgebreid, maar toch even leuk om te weten. Als je lacht word er door je hersenen een stofje uitgescheiden, namelijk Endorfine. Dit stofje zorgt voor een pijnstillende werking, zodat je bijvoorbeeld stress wat minder erg voelt of ervaart. Je gaat je er dus lekkerder door voelen waardoor je indirect gezond wordt, want hoe minder stress, verdriet en slapeloosheid (hoe meer lachen, hoe meer slaap) hoe gezonder dat is voor je lichaam, en dus voor jezelf.

Heb je dus geen zin om te sporten, spreek gezellig met je vriendinnen af en ga eens lekker roddelen over anderen. Eigenlijk mag dat niet natuurlijk, maar je kunt soms zo verschrikkelijk hard lachen om dat meisje met dat groene haar en die roze broek, dat de Endorfine nog net je oren niet uit stroomt. Je komt niet meer bij en voelt je wangen verkrampen en je buik pijn doen. Dat is wat we willen meiden, want hoe mooier van binnen hoe mooier van buiten. Lachen is dus een soort sport, je kunt er beter in worden (ik vertel je straks hoe), je wordt er mooier door en het is dus hartstikke gezond.

Lachen maakt je mooi. Je lippen en dus je lach zijn zo belangrijk voor je hele gezichtsuitdrukking. Als jij tijdens de eerste ontmoeting met je schoonfamilie een lach op je gezicht hebt, vinden ze je al leuk, vinden ze je al mooi. Het is gewoon een soort teken van: 'Hier ben ik, en ik ben blij, ik ben gelukkig.' Zo'n eerste indruk is altijd goed. Het bewijs wordt hieronder geleverd.






Als jij een kamer binnen komt zoals de dame in kwestie links zullen nou niet heel veel mannen denken van: 'Goh, wat een lekker ding.'. Wanneer je binnen komt met een lach op je gezicht als dezelfde dame rechts, zeggen de mannen niks omdat ze, net als het meisje op de foto trouwens, met de bek vol tanden staan, om het even plat te zeggen. Een mooie lach maakt je dus wel degelijk mooier,vrouwelijker, aantrekkelijker en spontaner.  Natuurlijk hoef je niet zo uitbundig over straat te lopen als op de bovenstaande foto,  een tevreden glimlach is ook al meer dan genoeg om jezelf te laten doen stralen.

Wil het lachen nog niet helemaal lukken? Misschien kunnen deze tips je de goede richting in helpen. Bedenk ten eerste dat je echt moet lachen vanuit jezelf, niet omdat het 'moet'. Nep lachen om iets wat anderen grappig vinden maar jij zelf niet is echt not done!  Als je bang bent om te lachen, omdat je vind dat je een stomme lach hebt, of omdat je denkt dat je een rare humor hebt, so be it!  Wees gewoon jezelf en lach om de domste filmpjes in bijzijn van je vrienden, je zult zien dat ze het niet erg vinden dat je niet meer bij komt in de for ever alone stand. Juist al dat gelach om niks zorg voor een gezellige, lacherige sfeer die er voor zorgt dat het steeds gezelliger wordt. Je wordt dus in  een soort 'lach spiraal' getrokken, maar dan wel op een positieve manier. Wil je gewoon alleen lachen? Zoek grappige filmpjes op via Youtube van bijvoorbeeld de Lama's, Koefnoen of een andere serie/sketch waar je om moet lachen.

Zelf lach ik heel erg veel. Ik lach heel snel en vind snel dingen grappig. Of ik daar geluk mee heb weet ik niet, want mijn concentratie vermogen is daardoor niet optimaal. Wel is het altijd gezellig met mensen waarmee ik om ga. Ook nog een tip, die er voor mij onbewust voor zorgt dat ik veel lach; grapjes maken. Sarcasme. Veel mensen houden helemaal niet van dit soort humor, maar toch maak ik vaak mensen aan het lachen daardoor. Dat vind ik leuk, dat geef ik toe. Ik word er vrolijk van wanneer mensen om me moeten lachen, dat ik zelf ook begin mee te doen. Oja, en als ik heel slecht geslapen heb, lach ik de hele dag door. Heel raar maar ik ben dan zo gevoelig voor alles wat maar een sprankje humor afgeeft, dat ik al stuk ga van het lachen voordat er ook maar iets gezegd is. Dat hoort gewoon bij mij, ik lach uitbundig en kan er niks aan doen. Ik vind het ook niet erg, dit ben ik gewoon.

Ik zou het erg leuk vinden als je in de reacties achter laat wat jou aan het lachen maakt, dit zijn dan ook weer tips voor andere lezeressen.

''De passie van het lachen is niets anders dan een plotseling gevoel van triomf veroorzaakt door de onverwachte ontdekking van de één of andere voortreffelijkheid in onszelf tegenover de zwakheid van anderen, of tegenover die van onszelf uit een periode die achter ons ligt.'' 


7 opmerkingen:

  1. Leuk en origineel gedaan! Mooie blog heb je!
    Zullen we elkaar volgen? Liefs! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke post en leuke blog ik volg je vanaf nu!!
    Volg je mischien terug?

    Liefs
    Daniëlle
    Colourful-Frutsel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk geschreven! Ik kan lachen om van alles en nog wat, maar toch vooral om flauwe humor waar eigenlijk niemand om moet lachen. Maar als ik dan eenmaal lach, lachen de meesten wel mee, haha.
    Liefs, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat stuk over lachen van jou persoonlijk.. Dat heb ik precies hetzelfde haha (:

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!