woensdag 2 januari 2013

PERSOONLIJK | Wat wil ik bereiken in 2013?

Feestend, drinkend, lachend, zingend, springend en dansend ben ik het nieuwe jaar in gegaan. Maar dat kan niet het hele jaar zo door gaan. Dit wordt een belangrijk jaar voor mij met veel doelen die ik voor ogen heb. Benieuwd naar welke? Lees dan snel verder! 



1. Een van mijn doelen is motivatie krijgen. Ik moet dit jaar gemotiveerd zijn om mijn doelen te bereiken. Stay. Focused.  Zicht houden op wat mijn doelen zijn, ik moet gewoon m'n doelen halen. En ik kan het. Denk ik. Ja, ik kan het. En niet alles voor me uit schuiven, gewoon vandaag beginnen! 

2. Mijn profiel werkstuk op tijd inleveren en er een dikke voldoende voor halen. Het gaat over geschiedenis en is best wel heel erg lastig. Ik moet er even goed voor gaan zitten en hopen dat mijn partner het ook goed doet. Komt vast goed, alleen in februari moet het af zijn.. met al een half A4tje geschreven.. van de pak hem beed 60. Ja motivatie, kom maar, kom hier! 



3. Sparen zodat ik in de zomervakantie naar Parijs kan, of een andere mooie stad! Ik geef stiekem toch een beetje te veel uit, dus daar moet verandering in komen. Geen kleding meer die ik voor èèn keer kan dragen. Gewoon goed nadenken wanneer ik geld uitgeef zodat ik meer geld heb om leuke dingen te doen waar ik mooie herinneringen aan over hou. 



4. Slagen, slagen, slagen. Ik zit nu in Havo 5, het is best lastig. Veel stof en veel werk. Ik moet en zal slagen, dan kan ik een heerlijk ontspannen vakantie nemen en gewoon met een schone lei aan een nieuwe school beginnen en vol goede moed nieuwe vakken gaan volgen en nieuwe mensen ontmoeten.  

5. Als ik wil sparen moet er ook geld binnen komen. Werken dus. Lekker vakken vullen bij de Albert Heijn met gezellige collega's! Ik moet wel even goed plannen zodat ik niet in de knoop kom met school, maar dat gaat goed komen.. 

6. Alles plannen zodat ik rust in mijn hoofd krijg en goed op een rijtje heb wat ik nog moet doen. Zo hou ik tijd over om leuke dingen te doen en me bezig te houden met het maken van herinneringen. Notities maken geeft rust, tenminste dat zei m'n mentor. Laten we dat maar eens proberen dan.  



7. Een knoop door hakken over wat ik wil met mijn studie. Ik ga Communicatie doen, maar waar? En welke kant van de communicatie ga ik doen? Moeilijk moeilijk maar erg belangrijk voor mijn verdere leven. Stof tot nadenken dus en zeker een mooi en belangrijk doel om te bereiken. Het doel gaat lukken (als ik slaag tenminste) maar is het het juiste doel? We zullen het zien..

Dit waren mijn doelen die ik wil halen, zou het in december zo ver zijn? Ben ik opnieuw in Parijs geweest en ben ik ondertussen geslaagd? De tijd zal het leren, of beter gezegd: Ik moet hard gaan leren.

Wat zijn jouw doelen die je wil bereiken in 2013? 




6 opmerkingen:

  1. Leuk! Je komt er wel uit met je studies :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat je alles gaat halen! Ik wil zoiezo gaan sparen voor een macbook maar of me dat gaat lukken weet ik niet.

    Liefs, Tessa
    www.beautylipss.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk! gaat je zeker weten lukken! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen! en hopelijk lukt het je doelen te behalen in 2013! Succes!

    Liefs,
    missrenate.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou ook zoo graag een keer naar parijs gaan!
    X

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!