woensdag 24 juli 2013

CARE | Mijn geheim voor een zuivere huid

Ik heb nooit écht een probleem huid gehad, hier en daar wel een puistjes maar niet hele heftige acne. Toch was ik nooit helemaal blij met mijn huid maar sinds ik een nieuwe routine heb ga ik met een gerust hart zonder make-up over straat. Benieuwd naar mijn geheim? Lees dan snel verder!



Ik liet al in een eerdere blogpost weten dat mijn huid al een tijdje rustig is. Hoe dat komt? Ik drink tegenwoordig elke dag rode bietensap en gebruik appelazijn als gezichtslotion.


De rode bietensap heb ik ontdekt door Serena, van Beautylab.nl . Ik kan alles wel gaan uitleggen maar op Beautylab.nl staat alles al tot in de puntjes beschreven: klik hier  voor meer uitleg over het verband tussen rode bietensap en acne.

Dat appelazijn goed is voor de huid, las ik een keer in een tijdschrift. Ik was wel benieuwd en besloot het eens te proberen aangezien we het toch in de kast hadden staan.

Appelazijn is erg zuur en het is zeker even wennen aan de geur van de azijn maar het is de moeite waard. Ik gebruik pure appelazijn alleen wanneer is toch nog een puistje heb en ik gebruik verdunde (met water) appelazijn voor over mijn hele gezicht.

Appelazijn zorgt er voor dat je PH geneutraliseerd wordt waardoor je huid zuiverder wordt. Hierdoor wordt de huid minder vet of juist wat meer gevoed. Het ligt er natuurlijk net aan wat voor soort huidtype je hebt. Bij mij zorgt de azijn ervoor dat mijn huid een stuk minder vet is. Zeker in de zomer is dat erg het geval en sinds ik de appelazijn gebruik heb ik nooit meer een hele glimmende huid. Voor mij werkt het dus heel goed en daar ben ik heel erg blij mee!

De rode bietensap ik verkrijgbaar in de supermarkt en zal waarschijnlijk liggen bij de speciale voeding. De appelazijn kan je vinden bij de speciale voedingswinkels.

Ik ben overtuigd en hopelijk hebben jullie wat aan deze blogpost gehad.
Liefs!







2 opmerkingen:

  1. Wat een handige tips! Ik had van allebei nog nooit gehoord, ik wil die bietensap wel eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig artikel! Ik wist niet eens dat het bestond :p Ga het zeker eens proberen ;)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!