zaterdag 21 december 2013

HOW TO | Subtiele make-up look voor de feestdagen


Tijdens de kerstdagen is het bijna een soort gewoonte geworden om een smokey ooglook te maken, maar persoonlijk houd ik er niet zo van. Het staat me niet en ik vind het veel te donker. Voor de gene die net als ik houden van een lichte maar ook feestelijke look heb ik vandaag een interessant artikel. Ik ga je laten zien hoe ik me make-up tijdens de feestdagen!


Dit is de ooglook. Wat heb ik gedaan?

1. Breng een goede oogschaduwbasis aan, dit zorgt er voor dat je oogschaduw mooier en langer blijft zitten. Ik gebruik de basis van HEMA.

2. Met een kwast breng je de Catrice Liquid Metal 020 Gold n'Roses aan op het bewegende ooglid. Doe dit heel voorzichtig want de Liquid Metal oogschaduws hebben nogal veel fall out..

3. Nu breng je in de arcadeboog een matte lichtbruine kleur aan. Dit blend je tot de twee oogschaduwkleuren mooi in elkaar overlopen. Zorg er wel voor dat de bruine oogschaduw genoeg diepte geeft in je ooglook! Ik gebruik de kleur Wrapped Up uit het Sleek Oh So Special palette.

4. Maak nu een heel dun kwastje lichtjes nat. Deze ga je gebruiken een lijntje boven je oog te zetten. Dit lijntje zet je op 2/3 van je winterlijn, vanaf de buitenkant. Dit lijntje laat je op het eind overlopen in de kleur die al op je bewegende ooglid zit. Ik gebruik voor het lijntje een oogschaduw van Catrice, namelijk de Liquid Metal 090 Nougat It Right (pas op voor fall-out!).

5. Op het wenkbrauw bot breng je een licht glimmende highlighter aan. Ik gebruik Nougat uit het Sleek Au Natural palette.

De mascara die ik gebruik is de I ♥ Extreme mascara van Essence.


Dit is de full-face look. Ik draag rechts een nude lipkleur en links een felle. Met deze look kun je dus alle soorten en kleuren lipstick gebruiken. Tijdens de kerstbrunch nude lippen en op weg naar het diner stift je je lippen nog even snel in een felle kleur. Ik koos voor oranje omdat ik rood erg standaard vind, het is dus weer eens wat anders!

Wat ik voor de rest gebruikt heb:

- Oranje matte lipstick: Flormar - LF34
- Nude lipstick: Rimmel - 720 Nothing Hill Nude

- Foundation: Catrice - Photo Finish 030 Caramel Beige
- Poeder: Rimmel Stay Matte Pressed Powder Warm Beige
- Blush: Flormar - CW91 (Wild Collection)
- Wenkbrauwen: Catrice - 020 Date With Ash-ton


Hopelijk heb ik het goed uitgelegd en ga je de look ook namaken!
Ga jij voor donker of subtiel tijdens de feestdagen?

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!